zaterdag 20 oktober 2018

'ongeboren het prooidier' I Praying Prey # No 5





'ongeboren het prooidier'
Praying Prey # 5
2018 

mixed media on cardboard
37 x 27 cm 


Uit de serie:
Gebeden van vrouwen die zich niet bekeren tot het enig ware geloof op aarde I Praying Prey 



'ongeboren het prooidier'

ze zeggen
het vertrouwen komt te voet
het paard rende weg
in mij ook het kind
het geloof het eeuwige leven

ze zeggen
dat je het goede vaker moet geloven 
het kwaad is een boze vader
op zijn dochter maar niet de hele tijd
maar in verwarring sterft de verwachting

alleen over blijft uw haat de verachting

waarom komt u naar mij
kom naar geen ander die niets verwacht
kom niet meer kom nooit
uw ongeloof mijn ongestoorde leven


kom klaar wanneer u wilt
maar nooit meer


adem toch uit de met dauw beslagen long
niet geschapen, overlevende eenling, allereerste
bij u het lichaam van het ongeboren kindje
tussen mijn tere lippen
adem uw geile lucht

penningmeester van mijn penis,
in vertrouwen ik neem u aan

in mijn glanzende  
in mijn verwaterde 
mijn gezwollen

amen


gedicht:  
A.K. (1914-2010)