zondag 21 oktober 2018

'ongelovig het roofdier' I Praying Prey # No 6





'ongelovig het roofdier'
Praying Prey # 6
2018 

mixed media on cardboard
37 x 27 cm 


Uit de serie:
Gebeden van vrouwen die zich niet bekeren tot het enig ware geloof op aarde I Praying Prey 



'ongelovig het roofdier'

aan uw zere voeten het gewonde
nergens meer naar toe hoeven
de lamme tong drinkt alleen nog bloed
naar bevroren herfsttakken ruikt haar adem
winter komt

in gedachten rent mijn allerliefste zoon
holt weg van moeders schoot
het lidmaatschap van een geheim genootschap  
vergeet het onbegonnen

ze zeggen
nooit je vader geloven 
die wordt bozer dan het kwaad
mijn kindertijd de hele tijd
in bewondering blijft alles achter

moeder waar was je
ben je mij vergeten

waarom komt u niet 
naar mij kom toch naar een ander
kom nu kom nooit
een glanzende jurk uw lijf

aan de vier poten van uw stoel
een jonge knuffel door honden stuk gebeten
witte vulling grijze hersens 
het hoogpolig tapijt geaaid
uw handen die mij vingerden

niet geschapen, onlangs overleden
bij u het lichaam van troost
onder de tong mijn lippen
adem in de ijle lucht

penningmeesteres
geef wat je begeerde

in mijn verwaterde 
mijn gezwollen

amen


gedicht:  
A.K. (1914-2010)