zaterdag 20 oktober 2018

'uw wond is groter' I Praying Prey # No 4



'uw wond is groter'
Praying Prey # 4
2018

mixed media on cardboard
37 x 27 cm


Uit de serie:
Gebeden van vrouwen die zich niet bekeren tot het enig ware geloof op aarde I Praying Prey




'uw wond is groter'

enige wond,
neem mij gerust, de gesloten mond

uw goeie smaak mijn zure appel
verschaalde druppels in minuscule wonden
gewonden vochten om dichter bij het hart
lichter rood de avond van uw kruis
uw ongeloof nog altijd ongeboren  
allang mijn wijnstok kaalgevreten
bittere pitjes gevallen op uw koude steen

open mond zoet als tomatensap met suiker 
neem alle littekens en eet
wat is de grootste 

bij ons omwille van het enig ware ongeloof

in een adem tellen alle druppels bloed
de regen valt het gras verdort
vooral 's nachts denk ik vaak
de met appelsap gevulde longen

in mij het lijkje van uw kind
tussen mijn lippen
een zware lucht

voor mijn verdoofde   
in mijn verwaterde 
tussen de gezwollen

amen


gedicht:  
A.K. (1914-2010)