vrijdag 19 oktober 2018

'mijn donkere maan' I Praying Prey # No 2



'uw donkere maan'
Praying Prey # 4
2018 

mixed media on cardboard
37 x 27 cm


Uit de serie:
Gebeden van vrouwen die zich niet bekeren tot het enig ware geloof op aarde I Praying Prey 




'uw donkere maan'

heer,
zeg mij

wanneer loopt de donkere maan opnieuw weer vol
wanneer het ritme de tijd om mij te doorbloeden
omwille van het enig ware geloof op aarde

adem uit mijn vulva, bloed uit mijn gewonde zijde
op uwe vader in de hemel, rood van uw wijnstok
mijn onvruchtbare eierstok, uw gezegde schoot
uw eeuwige, uw zaad in mij gewassen

waar is uw sterke uw warme
die mijn binnenste binnen grondig onderzocht 
niet opnieuw ongeboren maar eeuwig levende
bij u het hemellichaam van het 
aan mij gegeven jongensachtige

zegt u mij waar bent u
in mijn glimmende 
in mijn verpulverde
mijn zwangere

amen


gedicht:  
A.K. (1914-2010)