vrijdag 19 oktober 2018

'mijn mond is dood' I Praying Prey # No 3



'mijn mond is dood'
Praying Prey # 3
 2018

mixed media on cardboard
37 x 27 cm


Uit de serie:
Gebeden van vrouwen die zich niet bekeren tot het enig ware geloof op aarde I Praying Prey 



'mijn mond is dood'

lieve enige heer,
neem mij als kind

mijn adem uit uw opgewonden vulva
witte waterige wijnen uit zijden wonden
onze vaders, kom uit je hemelen
rood de ochtend van uw geboorte
mijn onvruchtbare geloof uw ware eierstok
gesmoord uw eeuwige, in mij uw zwarte zaad

waarom voelt mijn opengesperde mond zo
als eniggeborene zonder maagdelijke moeder 
het ritme van uw penis mij doorbloedde
op aarde omwille van het enig ware geloof

adem toch uit de met dauw beslagen long
niet geschapen, overlevende eenling, allereerste
bij u het lichaam van het ongeboren kindje
tussen mijn tere lippen
adem uw geile lucht

in mijn glanzende  
in mijn verwaterde 
mijn gezwollen

amen


gedicht:  
A.K. (1914-2010)