vrijdag 8 juli 2022

Leen van Weelden #inmemoriam1

 

[0]

 

Ha Leen,

Hennie belde net; ik was op weg naar JUMBO om een koud biertje te halen. 

Gisteren dus... donderdag. Tot zover. 

Ik had je liever nog wat langer gehouden, net zoals heel veel anderen. Er waren veel mensen die jou enorm graag mochten. 

Joh, wat zal ik je missen. 

De laatste tijd heb ik zo vaak gedacht: 'Ik schrijf je nog en dan zeg ik wat ik denk.' Maar dat lukte natuurlijk niet. 

We zien elkaar wel weer, ook al wantrouwen we allebei het geloof der vaderen - soms teveel denk ik - en had je geen hoop meer op beterschap. 

Gelukkig voor ons is de liefde veruit de beste van het trio 'geloof, hoop en liefde.' Ik denk wel dat de liefde eeuwig is. 

Ik denk niet dat onze oude vaders en moeders dat verkeerd zagen, ook al snappen wij weinig van hen en zij weinig, of nog minder, van ons. 

Leen, al duurt dat nog wel even, ik zie je.

Liefs Rinke   

 

[0]  De foto werd gemaakt in Dudok Arnhem op 19 november 1919. 

 

 

 

 

tot-zover-1977-2017-signature

 
Signature, uitgevers van grafiek
tot zover. 1977-2017
2021

uitgever:  Stichting Signature (Rob de Leeuw en Leen van Weelden)
grafische vormgeving:  Harald Slaterus, Arnhem
druk en afwerking:  Wilco Art Books, Amersfoort 
oplage:  350 exemplaren
ISBN:  978 90 72797 00 1