vrijdag 31 mei 2024

Brieven aan Edith Stein #87 'Grab Donald J. by his Shrunken Nuts'

 

Flowers to the Right
2024
mixed media on paper
ca. 90 x 160 cm


  

BRIEF 87
aan Edith Stein 
'Grab Donald J. by his Shrunken Nuts'
Joseph M. Heij 
Wolfheze bij Arnhem
 

Lieve Edith,

Gistermiddag 30 mei 2024 omstreeks 17:00u Amerikaanse tijd is satan verslagen. De narcistische, pathologische leugenaar, en voormalige president van de USA - hoe is het mogelijk - Donald J. Trump werd door een New Yorkse jury schuldig verklaard in 34 van de 34 aanklachten in de Hush Money Case, de zwijggeldaffaire zouden wij in Holland zeggen. Het neuken van dure hoeren komt hem nog veel duurder te staan. Wat een feest. 

Sorry Edith, dat ik die mevrouwen zo noemde, want ik zei niet 'vuile' hoeren, ik zei 'dure'. Met hoeren is niks mis, althans zelden, die doen veelal goed werk en laten door oververhitte luchtgebakken ego's leegbloeden voor het onophoudelijk vernederen van vrouwen, of mannen. Of hennen. Ik denk dat ze zich ook beter wassen als Donald die amper weet waar zijn vuile speeltje hangt, laat staan dat ie het kon zien, verstopt als het is onder zijn vette varkenspens. Het beste gedicht dat Trump ooit schreef: 'Grab them by the pussy.'  Ik wilde graag een tweede regel toevoegen aan dit gardioze gedichtje: 'Grab Donald by his Shrunken Nuts.'

Maar jij Edith, weet als geen ander dat satan en zijn trawanten niet uit het veld te slaan zijn maar slechts eventjes uit het lood geslagen worden, om vervolgens met vereende krachten en bijzonder goed gemutst 'de ander' die het niet met hem eens is met alle geoorloofde, maar nog veel liever ongeoorloofde middelen te lijf te gaan. Ik denk meteen ook aan Hamas die het ware gezicht liet zien op 7 oktober vorig jaar. Anderen denken aan het IDF, dat kan. Misschien moesten we aan beiden denken. 

Met mate mag ik weer YouTube filmpjes kijken. Wist je nog niet. Dat doet me deugt. Je weet toch waar mijn voorkeur naar uitgaat? Je weet ook dat mijn genadige algoritmes me op mijn wenken bedienen zoals ze alle leden van homo sapiens op wenken bedienen? Zou Donald J. Trump ooit een filmpje hebben gekeken waarin fundamentele en steekhoudende kritiek op hem werd uitgeoefend? 

Het is allemaal 'Fake News', 'Nasty Conspiracy', 'Crooked Joe, Hillary, Judge, Jury.' Zeg gerust dat iedereen die niet voor Hem is tegen Hem is. Het is een bijbelvers, een mantra. Nog een dag of wat en Dikke Donald zegt dat hij nog heviger wordt vervolgd dan jouw Heere Jezus. Nou, dat wordt nog wat. Via mijn empathische algoritmes kwam ik 'The Shroud' op het spoor. Ken je dat ding? Ik wil er wel een keer iets over vertellen als jij daar zin in hebt. Maar ik kan me zo voorstellen dat jouw inlevingsvermogen in het lijden van mensen en dieren zo groot is dat jij zoiets niet nodig hebt. Trump wel. Maar ik ben bang dat hij denkt dat Hij dat is die staat afgebeeld op dat reliek dat de wetenschap voor een groot raadsel stelt.

Tot gauw, 

Liefs Joseph


NB Ik vergeet iets te zeggen over het werk dat mijn vriend meenam. Hij heeft dat ding op de kunstacademie laten printen omdat hij geen geld heeft, de arme. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Photoshop-kwaliteiten erop vooruit zijn gegaan sinds de laatste print.